Radio

BiperTV

Facebook

Galerie

Wydarzenia

Artykuły

Szukaj

Reklama

Reklama

Już w niedzielę wystartuje III Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej (zaproszenie)

Termin wydarzenia: 29 maja 2022
, godz. 19:00
Bialskie Centrum Kultury zaprasza na pierwsze koncerty w ramach III edycji Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Białej Podlaskiej. 29 maja w kościele pw. Bł. Honorata Koźmińskiego wystąpi kwartet smyczkowy The Time Quartet oraz organiści Piotr Arseniuk i Mateusz Rzewuski. Początek o godz. 19:00. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatne.

Kilka słów o wykonawcach. 

THE TIME QUARTET
Kwartet smyczkowy The Time Quartet tworzą absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie: I skrzypce – Maksymilian Grzesiak, II skrzypce – Katarzyna Grzesiak, altówka – Bartłomiej Szymborski i wiolonczela – Marta Ziarko. W ciągu kilkunastu lat swojej pracy artystycznej kwartet ten wykonał kilkaset koncertów.

Jest to jeden z najbardziej wszechstronnych kwartetów smyczkowych w Polsce, aktywnie uczestniczący w życiu muzycznym, wykonujący różne style muzyczne podczas wydarzeń kierowanych do różnych grup odbiorców.
Członkowie zespołu przez rok współpracowali z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej, uczestnicząc w wielu koncertach dla dzieci, seniorów, osób niepełnosprawnych i z problemami psychicznymi w całej Polsce.

The Time Quartet współpracował z wieloma znakomitymi zespołami i artystami: Andrzej Jagodziński Trio, Michał Tokaj, Grażyna Auguścik, Henryk Miśkiewicz, Maciej „Trifonidis” Bielawski, Agnieszka Wilczyńska – z którą nagrali płytę „Tutaj mieszkam” (płyta ta w 2016 r. otrzymała nagrodę Fryderyka za fonograficzny debiut roku jazz), Mietek Szcześniak (w ramach trasy koncertowej z programem „Nierówni” razem z Marcinem Pospieszalskim, Krzysztofem Herdzinem i Paulinho Garcia) oraz Bartosz Gliniak – którego muzykę do filmów regularnie nagrywają. Są założycielami i tworzą podstawę studyjnej orkiestry Melanidis Orchestra, z którą nagrali muzykę do 7 polskich i zagranicznych filmów. Uczestniczyli w polskich i międzynarodowych festiwalach m.in. w Jazz nad Odrą 2019, XXXI Silesian Jazz Meeting w Rybniku, XXIII Jazz Standard’s Festival w Siedlcach, Festiwalu „Dwa Brzegi” w Kazimierzu, Festiwalu Wojciecha Młynarskiego w Sopocie, Festiwalu 3 Oktawy w Ełku, IX Festiwalu Przyjemności Muzycznych w Ostrzycach, XXI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Chrześcijańskiej Gospel w Gniewie, festiwalu „Koncerty Ziemi Świdnickiej”, festiwalu „Mazowieckie Muzyczne Spotkania bez Barier”.

Muzycy The Time Quartet współpracują także z Zespołem Tango Fuerte, Zespołem Hashtag Ensemble. W ramach Programu Ministra Zamówienia Kompozytorskie muzycy prawykonali następujące kompozycje:
– W. Ratusińska-Zamuszko – Agnus dei na kwartet smyczkowy i głos biały razem z wokalistką Weroniką Grozdew-Kołacińską (2018),
– B. Kowalski – Mini Magnificat na akordeon i kwartet smyczkowy wraz z akordeonistą Klaudiuszem Baranem (2020)
– D. Pajdzik – Księga Tobiasza na kwartet smyczkowy (2021)
Muzycy The Time Quartet są założycielami Fundacji „Czas Sztuki” zajmującej się organizacją koncertów w małych miejscowościach wiejskich w województwie mazowieckim.

Piotr Arseniuk – urodził się w 1997 roku w Białej Podlaskiej. Edukację muzyczną rozpoczął tamże pod kierunkiem p. Ireneusza Parafiniuka. Ukończył z wyróżnieniem PSM II st. im Józefa Elsnera w Warszawie w klasie organów dr. Romana Szlaużysa oraz w klasie dyrygentury prof. Katarzyny Sokołowskiej Sokołowskiej, a także Wydział Instrumentalny Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Bartosza Jakubczaka. Jest również absolwentem Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej, który ukończył z tytułem magistra inżyniera. Obecnie studiuje na Wydziale Muzyki Kościelnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie organów dr. hab. Michała Markuszewskiego.

Swoje umiejętności w grze na organach doskonalił na kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Andrzeja Białkę, Lorenza Ghielmiego, Karola Mossakowskiego, Sylvaina Pluyauta, Józefa Serafina, Christophera Stembridge’a, Krzysztofa Urbaniaka czy Balysa Vaitkusa. Brał udział w licznych konkursach organowych. Do najważniejszych osiągnięć należą m.in. II miejsce na Konkursie Organowym im. Andreasa Hildebrandta w Pasłęku, I miejsce na I Ogólnopolskim Konkursie Organowym „Lux Organi” w Chorzowie, II miejsce na XI Krakowskim Konkursie Młodych Organistów, II miejsce na XI Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Krasnobrodzie czy III miejsce na II Transgranicznym Konkursie Organowym w Raciborzu.

Dwukrotnie był stypendystą Prezydenta Miasta Biała Podlaska. Od 2013 roku jest akompaniatorem chóru Schola Cantorum Misericordis Christi z Białej Podlaskiej, zaś od 2020 roku pełni funkcję organisty katedry pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w Siedlcach. W 2020 roku wydał swój solowy dwupłytowy album CD z utworami organowymi polskich kompozytorów. Album ten doczekał się pozytywnej recenzji w najstarszym polskim czasopiśmie, poświęconym muzyce klasycznej – Ruchu Muzycznym.

Mateusz Rzewuski – Polski organista, doktor sztuk muzycznych Mateusz Rzewuski jest jednym
z najaktywniej koncertujących artystów młodego pokolenia. Ukończył wyższe uczelnie muzyczne w czterech krajach: w Polsce – studia magisterskie w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego, w Niemczech – studia magisterskie w Musikhochschule w Lubece w klasie organów prof. Franza Danksagmüllera, we Francji – studia podyplomowe z gry na organach oraz improwizacji w Konserwatorium Regionalnym w Paryżu w klasie solowej prof. Christophe Mantoux’a otrzymując dyplom „Concertiste” oraz w Szwajcarii – studia podyplomowe  w zakresie muzyki dawnej w Scholi Cantorum w Bazylei, w klasie mistrzowskiej prof. Wolfganga Zerera.

Stopień doktora sztuki muzycznych w dziedzinie artystycznej – instrumentalistyka – uzyskał w 2018 roku w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na podstawie rozprawy dotyczącej muzyki organowej Marcela Duprégo oraz Oliviera Messiaena oraz pierwszej w Polsce płyty CD zarejestrowanej na historycznych organach Aristida Cavaillé-Colla w katedrze Św. Krzyża w Orleanie we Francji.

Koncertował w ramach międzynarodowych festiwali na czterech kontynentach: w 21 krajach Europy, USA, Australii, Nowej Zelandii, Korei Południowej, Hongkongu i Rosji, wykonując recitale w wielu prestiżowych miejscach. Brał także czynny udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Guy Boveta, Pitera van Dijka, Hansa Fagiusa, Oliviera Latry, Ludgera Lohmanna, Michaela Radulescu, Daniela Rotha i innych.
Mateusz Rzewuski jest również laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów organowych: w Rumii w 2011 r., w Legnicy w 2013 r., w Bardzie w 2013 r. (I nagroda), w Wilnie na VII Międzynarodowym Konkursie organowym im. Čiurlionisa w 2015 r. (II nagroda) oraz w Białymstoku w 2017 r. (I nagroda). Jest stypendystą prezydenta miasta Warszawy oraz Rektora UMFC w Warszawie. Otrzymał także stypendium Ministra Nauki oraz Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” na magisterskie studia w Niemczech. Od 2013 roku zajmuje się również działalnością managerską i animacją kultury. Mateusz Rzewuski jest pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym międzynarodowych festiwali muzyki organowej i kameralnej: w Łukowie, Białej Podlaskiej oraz na Pradze Południe w Warszawie. W 2021 roku Dekretem Biskupa Siedleckiego został nominowany na członka Diecezjalnej Komisji Muzyki Kościelnej Diecezji Siedleckiej.

Źródło / zdjęcia: Bialskie Centrum Kultury 

Please select listing to show.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się ze znajomymi:

Udostępnij
Wyślij tweeta
Wyślij e-mailem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czytaj więcej o:

Reklama

Reklama

Zobacz więcej z tych samych kategorii

Reklama